A state-owned enterprise
News

7 хоногийн тойм
E-Mongolia системийн таван жилийн хөгжил: 2 сая хэрэглэгч, 1.7 их наяд төгрөгийн хэмнэлт Монгол Улсын төрийн цахим үйлчилгээний нэгдсэн систем E-Mongolia өнөөдөр 5 нас хүрлээ. 2019 онд Засгийн газраас санаачилж, 2020 оны аравдугаар сарын 1-нд 23 байгууллагын ердөө 181 үйлчилгээг багтаасан жижигхэн платформоос эхэлж байсан бол өдгөө 87 байгууллагын 1263 үйлчилгээг цахимаар авах боломжтой, Монгол Улсын хамгийн том төрийн үйлчилгээний систем болон өргөжжээ. Өнгөрсөн хугацаанд 2 сая гаруй хэрэглэгч нийт 87 сая удаа үйлчилгээ авч, иргэдийн цаг хугацаа, зардлыг тооцоход нийтдээ 1.7 их наяд төгрөгийг хэмнэсэн байна. Өөрөөр хэлбэл, хүн бүрийн өдөр тутмын ажлыг хялбарчилж, төрийн үйлчилгээг нэг алхам ойртуулж чаджээ. Өнөөдөр Монголын насанд хүрсэн 5 хүн тутмын 4 нь E-Mongolia-г ашигладаг бөгөөд энэ нь манай улсыг цахим шилжилтэд хурдацтай ойртуулсны илрэл болж буйн нэгэн жишээ. Түүнчлэн НҮБ-ын цахим засаглалын индексээр Монгол Улс 2024 онд 46 дугаар байрт орсон нь ч E-Mongolia-ийн оруулсан бодит хувь нэмрийг харуулж байна. Ийнхүү E-Mongolia нь зөвхөн технологийн шинэчлэл биш, харин иргэн бүрийн цагийг хэмнэж, төрийн үйлчилгээг илүү хялбар, хүртээмжтэй болгосон бодит дэвшил болжээ. “Жендэрийн мэдрэмжтэй ажлын байр ба ёс зүй” сургалт амжилттай зохион байгуулагдлаа Төрийн байгууллагуудын үйл ажиллагаанд жендэрийн мэдрэмж, ёс зүйн зарчмыг төлөвшүүлэх нь ажилтан бүрийн эрх тэгш оролцоог хангаж, шударга, хариуцлагатай орчныг бүрдүүлэхэд чухал ач холбогдолтой билээ. Үүнтэй уялдуулан “И-Монгол академи” УТҮГ нь нийт албан хаагчдынхаа мэдлэг, ур чадварыг нэмэгдүүлэх зорилгоор /2025.09.30/ “Жендэрийн мэдрэмжтэй ажлын байр ба ёс зүй” сэдэвт сургалтыг амжилттай зохион байгууллаа. Сургалтыг Жендэрийн үндэсний хорооны Ажлын албаны Жендэрийн дүн шинжилгээ, мэдээлэл судалгааны хэлтсийн дарга О.Буянаа удирдан явуулсан бөгөөд байгууллагын өдөр тутмын үйл ажиллагаанд жендэрийн мэдрэмжийг нэвтрүүлэх арга зам, ажлын байрны ёс зүйн хэм хэмжээг сахихын ач холбогдол, тэгш боломжийг дэмжсэн орчин бүрдүүлэх зарчмуудын талаар өргөн хүрээний мэдээлэл, зөвлөмж өглөө. Энэхүү сургалт нь зөвхөн онолын мэдлэг бус практик жишээ, хэлэлцүүлэг, асуулт–хариултын хэсгүүдээр баяжигдсан нь оролцогчдын идэвхтэй оролцоог хангаж, өдөр тутмын ажилдаа хэрэгжүүлэх боломжтой дадал, зөв хандлагыг төлөвшүүлэхэд түлхэц болсон юм. Иргэдийн цахим ур чадварыг дээшлүүлсээр байна “И-Монгол aкадеми” УТҮГ-ын Сургалт, олон нийттэй харилцах газрын Сургалтын хэлтэс нь Баянгол дүүргийн Насан Туршийн Суралцахуйн төв, Боловсролын зээлийн сан газруудтай хамтран нийт 2 удаагийн 4 цагийн 16 төрийн албан хаагч, 9 иргэнд Төрийн байгууллагын нэгдсэн цахим хуудасны ашиглалт, Мэдээллийн аюулгүй байдал, E-Mongolia системийн ашиглалт, Хиймэл оюунаар контент бүтээх, Төрийн байгууллагуудын дотоод үйл ажиллагааны удирдлагын нэгдсэн систем ERP-E-Mongolia ашиглалт хэрэглээ, гэсэн агуулгуудаар танхимын сургалтуудыг зохион байгууллаа. “Digital First” уриатай шинэчлэгдсэн E-Mongolia 5.0 платформ “ЦАХИМ СУРГАЛТ” цэстэй боллоо Та зөвхөн интернэттэй байхад л дэлхийн хаанаас ч, хэзээ ч цахим ур чадварт суралцах боломжтой. Мөн цахим ур чадварын сургалтыг байгууллага, хамт олноороо авахыг хүсвэл бидэнтэй холбогдоно уу.

E-Mongolia системийн таван жилийн хөгжил: 2 сая хэрэглэгч, 1.7 их наяд төгрөгийн хэмнэлт
Монгол Улсын төрийн цахим үйлчилгээний нэгдсэн систем E-Mongolia өнөөдөр 5 нас хүрлээ. 2019 онд Засгийн газраас санаачилж, 2020 оны аравдугаар сарын 1-нд 23 байгууллагын ердөө 181 үйлчилгээг багтаасан жижигхэн платформоос эхэлж байсан бол өдгөө 87 байгууллагын 1263 үйлчилгээг цахимаар авах боломжтой, Монгол Улсын хамгийн том төрийн үйлчилгээний систем болон өргөжжээ. Өнгөрсөн хугацаанд 2 сая гаруй хэрэглэгч нийт 87 сая удаа үйлчилгээ авч, иргэдийн цаг хугацаа, зардлыг тооцоход нийтдээ 1.7 их наяд төгрөгийг хэмнэсэн байна. Өөрөөр хэлбэл, хүн бүрийн өдөр тутмын ажлыг хялбарчилж, төрийн үйлчилгээг нэг алхам ойртуулж чаджээ. Мөн цахим ур чадварын сургалтад Монгол Улсын өнцөг булан бүрээс 84 мянга гаруй иргэн хамрагдаж, цахим хэрэглээгээ сайжруулсан нь зөвхөн үйлчилгээ авахаас гадна шинэ мэдлэг, дадал олгосон том давуу тал болсон юм. Өнөөдөр Монголын насанд хүрсэн 5 хүн тутмын 4 нь E-Mongolia-г ашигладаг бөгөөд энэ нь манай улсыг цахим шилжилтэд хурдацтай ойртуулсны илрэл болж буйн нэгэн жишээ. Түүнчлэн НҮБ-ын цахим засаглалын индексээр Монгол Улс 2024 онд 46 дугаар байрт орсон нь ч E-Mongolia-ийн оруулсан бодит хувь нэмрийг харуулж байна. Ийнхүү E-Mongolia нь зөвхөн технологийн шинэчлэл биш, харин иргэн бүрийн цагийг хэмнэж, төрийн үйлчилгээг илүү хялбар, хүртээмжтэй болгосон бодит дэвшил болжээ. Таван жилийн хугацаанд цахим хөгжлийн аялалд хамт аялж буй бүх хэрэглэгчдэдээ баярлалаа. Ирээдүйд E-Mongolia илүү олон шинэ боломжуудтайгаар амьдралыг тань улам дөтөлж, цагийг тань хэмнэхээр үргэлжлэн хөгжих болно.

“Жендэрийн мэдрэмжтэй ажлын байр ба ёс зүй” сургалт амжилттай зохион байгуулагдлаа
Төрийн байгууллагуудын үйл ажиллагаанд жендэрийн мэдрэмж, ёс зүйн зарчмыг төлөвшүүлэх нь ажилтан бүрийн эрх тэгш оролцоог хангаж, шударга, хариуцлагатай орчныг бүрдүүлэхэд чухал ач холбогдолтой билээ. Үүнтэй уялдуулан “И-Монгол академи” УТҮГ нь нийт албан хаагчдынхаа мэдлэг, ур чадварыг нэмэгдүүлэх зорилгоор өнөөдөр /2025.09.30/ “Жендэрийн мэдрэмжтэй ажлын байр ба ёс зүй” сэдэвт сургалтыг амжилттай зохион байгууллаа. Сургалтыг Жендэрийн үндэсний хорооны Ажлын албаны Жендэрийн дүн шинжилгээ, мэдээлэл судалгааны хэлтсийн дарга О.Буянаа удирдан явуулсан бөгөөд байгууллагын өдөр тутмын үйл ажиллагаанд жендэрийн мэдрэмжийг нэвтрүүлэх арга зам, ажлын байрны ёс зүйн хэм хэмжээг сахихын ач холбогдол, тэгш боломжийг дэмжсэн орчин бүрдүүлэх зарчмуудын талаар өргөн хүрээний мэдээлэл, зөвлөмж өглөө. Энэхүү сургалт нь зөвхөн онолын мэдлэг бус практик жишээ, хэлэлцүүлэг, асуулт–хариултын хэсгүүдээр баяжигдсан нь оролцогчдын идэвхтэй оролцоог хангаж, өдөр тутмын ажилдаа хэрэгжүүлэх боломжтой дадал, зөв хандлагыг төлөвшүүлэхэд түлхэц болсон юм. “И-Монгол академи” УТҮГ нь цаашид ажилтан, албан хаагчдынхаа мэдлэг, ур чадварыг тасралтгүй хөгжүүлж, жендэрийн тэгш байдал болон ёс зүйн хариуцлагатай байгууллагын соёлыг төлөвшүүлэх бодлогоо тууштай хэрэгжүүлэн ажиллах болно.

7 хоногийн тойм
E-Mongolia 5.0 – Ухаалаг хэтэвчтэй боллоо E-Mongolia аппликэйшн шинэчлэгдэж 5.0 хувилбар саяхан гарсан. Энэ удаад хамгийн гоё шинэ боломж нь “Ухаалаг хэтэвч” юм. Тэгвэл ухаалаг хэтэвч гэж юу вэ? Энэ нь төрийн үйлчилгээ болон өдөр тутмын зарим төлбөрөө E-Mongolia апп-аар шууд төлөх боломжтой цэс. Жишээ нь: Байрны СӨХ-ийн төлбөр, Цахилгаан, дулааны төлбөр гэх мэт төлбөрүүдээ нэг дороос төлнө. Төлбөрөө төлсний дараа ибаримт (татварын баримт) шууд гарч ирэх бөгөөд энэ нь автоматаар татварын системд бүртгэгддэг тул дахиж ибаримт руу давхар бүртгүүлэх шаардлагагүй. Та өөрийн хэрэглэдэг банкны картаа E-Mongolia дээр холбож болно. Ингэснээр картаасаа шууд төрийн үйлчилгээний төлбөрүүдээ хийх боломжтой. Одоогоор Худалдаа хөгжлийн банк, Голомт банкны картууд холбогдож байгаа. Удахгүй бусад банкнууд ч нэмэгдэнэ. Шинэ үйлчилгээ: E-Mongolia-аас Апостиль гэрчилгээ авах боломжтой боллоо E-Mongolia-гаас авдаг 12 төрлийн лавлагаа,тодорхойлолтод апостиль гэрчилгээг цахимаар авдаг боллоо. Апостиль гэрчилгээ гэж юу вэ? Монгол Улсаас авсан баримт бичгийг (төрсний гэрчилгээ, гэрлэлтийн лавлагаа, жолоочийн лавлагаа гэх мэт) гадаадын улсад ашиглахын тулд албан ёсоор баталгаажуулдаг гэрчилгээ юм. Энэ нь олон улсын Апостиль конвенцийн 125 оронд хүчинтэй. Өөрөөр хэлбэл, апостиль авчихвал тухайн баримтыг дахин орчуулж, нотариатаар батлуулж, элчин дээр очиж цаг алдах шаардлагагүй. Яагаад хэрэгтэй вэ? Өмнө нь апостиль авахын тулд Консулын газарт очиж олон бичиг цаас бүрдүүлдэг байсан. Харин одоо хаанаас ч, хэзээ ч E-Mongolia-гаас хүсэлтээ илгээх боломжтой боллоо. “E-Mongolia 5.0” – Иргэдэд зориулсан ухаалаг хөтөчтэй боллоо Төрийн үйлчилгээ авахдаа иргэд ихэвчлэн олон асуулттай тулгардаг. Жишээлбэл, тухайн үйлчилгээг авахын тулд яг ямар бичиг баримт бүрдүүлэх ёстой вэ, хаана очиж хандах ёстой вэ, ямар шат дамжлагатай вэ, эсвэл уг үйлчилгээг тухайн үедээ авч болох уу зэрэг эргэлзээ гардаг. Энэ бүх мэдээлэл тодорхой бус байснаас болж иргэд заримдаа буруу үйлчилгээ сонгож, дахин цаг зарцуулан очих, эсвэл шаардлагатай баримт бичгээ дутуу бүрдүүлсэн байх зэрэг хүндрэлүүд гардаг. Иймээс “E-Mongolia 5.0” шинэ хувилбарын хамгийн онцлох шинэчлэлийн нэг бол “Ухаалаг хөтөч” цэс юм. Энэхүү хөтөч нь иргэн ямар төрийн үйлчилгээ авах гэж байгаагаа сонгоход автоматаар шаардлагатай мэдээллийг харуулж, шат дараатай зөвлөмж өгдөг. Иргэдийн цахим ур чадварыг дээшлүүлсээр байна 2025.09.22-09.26 өдрүүдэд “И-Монгол aкадеми” УТҮГ-ын Сургалт, олон нийттэй харилцах газрын Сургалтын хэлтэс нь: • Өмнөговь аймгийн Ноён сумын оюутан, залуучууд • Соёл, спорт, аялал жуулчлалын яамтай хамтран нийт 2 удаагийн 4 цагийн сургалтыг 35 төрийн албан хаагч, 40 иргэнд “Хөгжлийн бэрхшээлтэй иргэдэд мэдээллийг хүртээмжтэй хүргэх, Мэдээллийн аюулгүй байдал, E-Mongolia системийн ашиглалт” гэсэн агуулгуудаар танхимын сургалтуудыг зохион байгууллаа. E-Mongolia-гийн 12 төрлийн лавлагаа 5 хэл дээр гардаг боллоо Өмнө нь E-Mongolia-гаас лавлагаа, тодорхойлолт зөвхөн англи хэл дээр гардаг байсан бол одоо орос, франц, хятад, солонгос, англи гэсэн 5 хэлээр авах боломжтой боллоо. Ямар лавлагаа, тодорхойлолт 5 хэл дээр гарах вэ? -Төрсний бүртгэлийн лавлагаа; – Иргэний үнэмлэхийн лавлагаа; – Гэрлэсний бүртгэлийн лавлагаа; – Гэрлэсний бүртгэлгүй лавлагаа; – Иргэний эрүүгийн хариуцлага хүлээж байгаа эсэх тодорхойлолт; – Нийгмийн даатгалын шимтгэл төлөлтийн талаарх тодорхойлолт; – Шүүхийн шийдвэрээр бусдад төлбөргүй эсэх тодорхойлолт; – Тэжээгчээ алдсаны тэтгэвэр тогтоолтын хуудас; – Хөдөлмөрийн чадвар алдсаны тэтгэвэр тогтоолтын хуудас; – Өндөр насны тэтгэвэр тогтоолтын хуудас; – Жолоочийн лавлагаа, мэдээлэл; – Дархлаажуулалтын гэх мэт… Энэ нь ямар хэрэгтэй вэ?

“E-Mongolia 5.0” – Иргэдэд зориулсан ухаалаг хөтөчтэй боллоо
Төрийн үйлчилгээ авахдаа иргэд ихэвчлэн олон асуулттай тулгардаг. Жишээлбэл, тухайн үйлчилгээг авахын тулд яг ямар бичиг баримт бүрдүүлэх ёстой вэ, хаана очиж хандах ёстой вэ, ямар шат дамжлагатай вэ, эсвэл уг үйлчилгээг тухайн үедээ авч болох уу зэрэг эргэлзээ гардаг. Энэ бүх мэдээлэл тодорхой бус байснаас болж иргэд заримдаа буруу үйлчилгээ сонгож, дахин цаг зарцуулан очих, эсвэл шаардлагатай баримт бичгээ дутуу бүрдүүлсэн байх зэрэг хүндрэлүүд гардаг. Иймээс “E-Mongolia 5.0” шинэ хувилбарын хамгийн онцлох шинэчлэлийн нэг бол “Ухаалаг хөтөч” цэс юм. Энэхүү хөтөч нь иргэн ямар төрийн үйлчилгээ авах гэж байгаагаа сонгоход автоматаар шаардлагатай мэдээллийг харуулж, шат дараатай зөвлөмж өгдөг. Ухаалаг хөтчийн үндсэн боломжууд: Ингэснээр “E-Mongolia 5.0”-ийн шинэ ухаалаг хөтөч нь иргэдийн өдөр тутмын хэрэгцээнд илүү нийцсэн, төрийн үйлчилгээг авах замыг илүү хялбарчилсан чухал дэвшил болж байна. Иргэн та өөрт хэрэгтэй үйлчилгээгээ илүү ухаалгаар оновчтой сонголттойгоор “Ухаалаг хөтөч” цэсийг ашиглан аваарай. E-Mongolia 5.0 (AI CHATBOT) Эрэлттэй 60 төрлийн лавлагааг хялбар авах, үйлчилгээний хүсэлт шийдвэрлэлтийн явцын мэдээллийг хараарай.

Шинэ үйлчилгээ: E-Mongolia-аас лавлагаагаа 5 хэл дээр авах боломжтой боллоо
Өмнө нь E-Mongolia-гаас лавлагаа, тодорхойлолт зөвхөн англи хэл дээр гардаг байсан бол одоо орос, франц, хятад, солонгос, англи гэсэн 5 хэлээр авах боломжтой боллоо. Ямар лавлагаа, тодорхойлолт 5 хэл дээр гарах вэ? -Төрсний бүртгэлийн лавлагаа; – Иргэний үнэмлэхийн лавлагаа; – Гэрлэсний бүртгэлийн лавлагаа; – Гэрлэсний бүртгэлгүй лавлагаа; – Иргэний эрүүгийн хариуцлага хүлээж байгаа эсэх тодорхойлолт; – Нийгмийн даатгалын шимтгэл төлөлтийн талаарх тодорхойлолт; – Шүүхийн шийдвэрээр бусдад төлбөргүй эсэх тодорхойлолт; – Тэжээгчээ алдсаны тэтгэвэр тогтоолтын хуудас; – Хөдөлмөрийн чадвар алдсаны тэтгэвэр тогтоолтын хуудас; – Өндөр насны тэтгэвэр тогтоолтын хуудас; – Жолоочийн лавлагаа, мэдээлэл; – Дархлаажуулалтын гэх мэт… Энэ нь ямар хэрэгтэй вэ? Ингэснээр Монгол Улсын иргэдийн гадаадад зорчиход тулгардаг нэг том бэрхшээл шийдэгдэж байна.
Our Systems
